T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BAĞCILAR - Kadir Kuş İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

Ekm

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Hedef LGS 2024 Projesi kapsamında tanıtıcı afiş ve video çalışmaları yapılmıştır. 

Ekm

Okulumuz öğrenci ve öğretmenleriyle birlikte Çamlıca Camii gezisi düzenlendi. Öğrencilerimize Çamlıca Camii hakkında gerekli bilgilendirmeler yapıldı.

Haz

Hedef LGS 2023 Projesi kapsamında imam hatip okullarındaki program çeşitliliğini öğrencilerimize tanıttık.

Haz

Hedef LGS 2023 Projesi kapsamında hazırladığımız yaz kampı programımıza tüm öğrencilerimizi bekliyoruz.

Haz

Hedef LGS 2023 Projesi kapsamında okul Rehber Öğretmeni Metin Eren AYGÜN tarafından öğrencilere yönelik dikkat ve odaklanma konulu seminer düzenlendi ve etkinlikler yapıldı.

Nis




Okul Rehber Öğretmeni tarafından 8.sınıflara yönelik sınav kaygısı konulu seminer verildi. Sınav dönemi ebeveyinliği hakkında gerekli dökümanlar velilerle paylaşıldı.

 

 

Sınav sürecinde ebeveyn olmak

 

Ebeveyn olmak, dünyadaki en kutsal ve zorlu mesleklerden biridir. Çocukların gelişim dönemlerine göre farklı farklı sorunlarla karşılaşabilmektedirler. Bu zorlu dönemlerden biri de çocukların eğitim dönemidir. Ülkemiz, eğitim konusunda sınavlara fazlasıyla önem vermekte, öğrenciler de bu durumdan fazlasıyla etkilenmektedir. Sınavlara şeklen giren bir kişi olmasına rağmen, sınava hazırlanan tüm aile fertleri de bu sınav sürecini yaşamakta; maddi ve manevi olarak etkilenmektedirler. Bu süreçte öğrenciyle birlikte etkilenen anne-baba, davranışlarıyla ve tutumlarıyla aynı zamanda öğrenciyi de etkilemektedir.

Aileler bu süreçte en az çocuklar kadar kaygılıdır. Kaygı bulaşıcı bir duygudur ve çoğunlukla aileler kendi kaygılarını çocuklarına yansıtmaktadırlar. Öncelikle aile kendi kaygısını azaltmaya çalışmalıdır. Anne ve babalar çocuklarına kaygılarını hissettirmemek için onlara olumlu cümleler kursa bile beden dili, yüz ifadesi ve ses tonu onları ele verir.

Ailelere bu noktada şunları önerebiliriz:

KAYGIYI YOK ETMEYE ÇALIŞMAYIN

Amaç kaygıyı tümüyle ortadan kaldırmak değildir. Kaygıya yenik düşmeyip, yaşanan kaygı belli bir düzeyde tutulmalı. Belirli düzeyde olan kaygı, istek duymak, karar alma ve alınan kararlar doğrultusunda enerji üretme ve üretilen bu enerjiyi kullanarak performansın yükselmesine yardımcı olur. Bu nedenle öğrencilerin kaygıyla başa çıkmasını yardımcı olurken kaygıyı tamamen kaldırmak yerine belirli bir seviyeye çekmesine yardımcı olmak gerekir.

ONU SEVDİĞİNİZİ HİSSETTİRİN

Anne ve babanın sınava hazırlık sürecinde çocuğuna destek olması önemlidir. Öğrenciler bu dönemde motive olmaya ihtiyaç duymaktadırlar. Anne ve babadan duyulan övgüler çocuğu oldukça mutlu hissettirir. Sadece başarılı olduklarında sevgi ve ilgi gören, başarısız olduklarında eleştirilen çocuklar, kendi değerlerini sadece başarılı olmaya bağlarlar ve kendilerine güvenleri azalır. Sınavda başarılı olup olamayacağını düşünmekten ders çalışmaya konsantre olamaz. Bu nedenle ebeveynler çocuklarını her koşulda sevdiklerini onlara hissettirmesi gerekir. Bu çocukların başarısına olumlu yönde etki eder.

EVDE OLAĞANÜSTÜ HAL İLAN ETMEYİN

Sınava hazırlık sürecinde velide öğrenciyle birlikte hazırlanırmış gibi olur. Evdeki düzen, öğrencinin sınavına yönelik belirlenir ve düzenlenir. Evdeki bu durum öğrencinin stresini artırabilmektedir. Aynı zamanda öğrencide “ailemin bu fedakarlıklarına yanıt vermek zorundayım” düşüncesi oluşur ve daha fazla kaygılanır.

 

KIYASLAMA YAPMAYIN

Öğrenciye yapılan kıyaslamalar çocuğa zarar vermektedir. Çocuk, ailesinin ve başkalarının gözünde kendisinin değil, sınavlardaki başarısının önemli olduğunu düşünür ve sınava gerçek dışı bir anlam yüklemesi yapar.

ALTERNATİFLİ OLUN

Ebeveynler, çocuklarının sınavda başarısız olma durumlarında nasıl bir yol izleyebileceklerini çocukla birlikte konuşmalıdır. Alternatif durumlar beraberce belirlenmelidir. Alternatifin olması, çocuğu rahatlatacaktır ve sınavın yaşamın tek ve en önemli dönüm noktası olarak algılanmasını engelleyecektir.

BEKLENTİLERİNİZDE GERÇEKCİ OLUN

Çocuk bütün alanlarda başarılı olamaz. Belirli alanlarda kuvvetli yönleri olabileceği gibi belirli alanlarda da zayıf yönleri olabilir. Anne ve babanın çocuğundan beklentileri, çocuğun yapabilecekleri ile uyumlu olursa çocuk daha az kaygı yaşar.

GEÇMİŞTE GÖSTERİLEN BAŞARILARI HATIRLARIN

Önceki başarıları hatırlatmak çocuk için motivasyon artırıcı bir özelliğe sahiptir. Sahip olduğu olumlu özelliklerin çevresi tarafından fark edilmesi, çocuğun kendini daha güçlü hissetmesini ve kendisine inancını arttıracaktır.

Her anne ve baba sınava hazırlanan çocuğunun başarılı olmasını istediği için destek olur. Burada önemli olan bu desteğin doğru ve başarıyı arttıracak şekilde olmasıdır.

 

 

SINAVLAR ÖNCESİ

BAŞARIDA

ANNE BABA DESTEĞİ

 

Değerli Anne ve Babalar!

 

Ruh sağlığı çok önemlidir. İşlevselliğiniz ruh sağlığınız ile doğrudan ilgilidir. Ruh sağlığınız bozuk ise işlevselliğiniz de bozuk olur. İyi bir anne-baba, iyi bir arkadaş olmak konularında ruh sağlığı çok önemlidir. Tabi çocuğun yaratılıştan gelen karakter ve özellikleri de önemli yer tutar. İyi bir anne baba olabilirsiniz… Ancak çocuğunuz laf anlamaz, çok aşırı hareketli bir çocuk olabilir. Çocukluk döneminde çocukla konuşmak gerekir. Ne kadar çok konuşulursa o kadar hızlı anlamayı öğrenir.

 

Bakımları ve beslenmeleri ile de ilgilenmek gerekir.  Ancak en önemlisi, çocukluk döneminde çocuğu sevmek ve sık sık kucaklamak...

 

Genç, ergenlik döneminde arkadaşı ön planda olur.  Artık anne-baba geri plandadır. Bu dönemde dışarıya, arkadaşlara özenti çok olur.  Madde bağımlılığı, şiddet gibi kötü alışkanlıklar olabilir.

 

Kötü söz söylemek de bir baskıdır. Çocukları eğitirken ödüllendirmek ve pozitif tepkiler vermek gerekir. Şiddet ve sözlü baskının bir faydası olmaz. Bunlar sorunu çözmez.

 

Çocuğunuzla göz temasında bulunmaktan kaçınmayın. Gözle temas kurun, onun seviyesine inin. Çocuk nedenini kavrayamadığı bir işi asla yapmaz. Odasını neden toplaması gerektiğini ona anlatılmadıkça bu işi yapmaz. Ona bu işleri neden yapması gerektiğini anlatın. Asla usanmayın.

 

Baskı ve korkuyla eğitim olmaz. Anne-baba çocuğuyla iyi iletişim kurabilir. Ancak arkadaş olamaz.

 

Çocuğa anne-baba olduğunuzu hissettirin. Ondan daha iyi bildiğinizi gösterin, ancak baskı şiddet olmadan… Ona karışabileceğinizi söyleyin.

 

Çocuğunuz ile ilgili çok sorunlarınız olabilir. Bunun için şikâyet edip ağlamak yerine problem çözme yollarını deneyin. Bakış açınız bu olmalı.

 

 

 

 

 

 

 

 

Asla suçlamadan, yargılamanda, kınamadan yapın. Yanlış davranışlarını gördüğünüzde endişelendiğinizi korktuğunuzu söyleyin. Eve geç geldiğinde görmezlikten gelmeyin. Ancak suçlama ve yargılama ile değil, korktuğunuzu çocuğa hissettirin.

 

Sen dilini değil ben dilini kullanın. Çocuğunuz ne kadar problemli olursa olsun asla iletişiminizi bozmayın. Çünkü o sizin çocuğunuz. Sonra onu tamamen kaybedebilirsiniz. Çocuğa asla hakaret ederek, itip-kakarak, aşağılayarak ya da ihmal ederek cezalandırmayın. Her anne-baba çocuğu sever ama bunu göstermeyi bilemez. Disiplin, karşılıksız sevgi ile birlikte çocuğunuza görev bilincini verin. Disiplin demek, otorite, şiddet, hapsetmek demek değildir.

 

Ergenlik çağın çağındaki çocuklarınız vücutça yetişkin olabilir. Ancak aklı yetişkin değildir. Tahammüllü olmak için gayret edin. Çocukla açık ve net iletişim kurun. Anne-baba birlikte kararlar vermek zorundadırlar. Farklı kararlar çocuğu yanlış eğitmenize sebep olur. Konuşmak, konuşmak, konuşmak… Hep konuşmak.

 

Kardeş çatışmalarında asla aralarına girmeyin. Ta ki birbirlerine zarar verirlerse o zaman ayrı odalara alın. Ama hâkim konumunda olmayın. Çocuk küfrederse şiddetle değil, harçlığından keserek veya odayı temizlemesini söyleyerek cezalandırın. Çocuk size bağırırsa onunla konuşmayacağınızı söyleyin. Ta ki üslubunu düzeltinceye kadar…

 

Televizyonu mutlaka sınırlı tutun. Televizyon pasif eğitimdir. Hâlbuki hareket hâlinde iken olan eğitim daha etkilidir.“Ödevini yap, odanı topla, sonra yarım saat televizyon seyredebilirsin!” diyebilirsiniz. “Sen böylesin, şöylesin!” diye onu yargılamayın. Ama davranışını yargılayın. Örnek: “Bu davranışın çok çirkin” doğrusu, “Sen ne biçim çocuksun?” yanlış.

 

Değerli Veliler!


Gençlerimizin başarısı için, verimli yöntemler geliştirmeliyiz. Onlara karşı sevginizi artırmanın, stresinizi azaltmanın, dershane başarısını artırmanın ve özgüvenlerini kazanmalarına yardımcı olmanın yollarını öğrenelim. Sevgimizi artırmak için çocuklarımızı sevdiğimizi ve ona değer verdiğimizi sık sık belli edelim. Onlara ara sıra özel bir hediye vermeliyiz. Bir arkadaşa ihtiyacı olduğunda, mutlaka onun yanında bulunalım. Onlara vakit ayıralım.

 

Boş zamanlarınızı onlara ayırmaya çalışın. Mümkün oldukça onlarla yürüyüşe çıkıp konuşun. Bazen birlikte yemek yemek için dışarı çıkabilirsiniz.

 

Çocuğunuzun özel günlerini kesinlikle hatırlayın. Konuşurken, bütün dikkatinizle onu dinleyin ve samimi konuşun. Kesinlikle yalan söylemeyin veya geçiştirmeyin. Konuşurken kesinlikle gözüne bakın.

 

Çocuğunuzun, iyi özelliklerini keşfetmeye çalışın. Onun üzüntülerini ve dertlerini dinleyin. Size tamamen güvenmesini sağlayın. Çocuklarınız için fedakârlıkta bulunmaktan kaçınmayın. Onun arkadaşları ile tanışın.

 

Tatil için birlikte program yapın. Çocuklarınızdan uzun süre ayrı kalmayın. Onu anladığınızı hissettirin. Onun sevmediği şeyleri öğrenin. Onu değiştirmeden önce kendinizi değiştirin.

 

Çocuğunuzun hoşuna giden şeylerin bir listesini yapın. Yarınlar için birlikte plan yapın. Hayal ve düşüncelerinizi onunla paylaşın. Ona kızdığınızda, onunla hemen konuşmaya çalışın. Yaptıkları hakkında tahminde bulunmak yerine, onunla iletişim kurun.


Kaygılarını anlamaya çalışın. Çocuğunuzla birçok ortak yönünüz olduğunu düşünün. İyi yönlerini sık sık aklınıza getirin. Onu, her zaman için kontrol etmeye çalışmayın. Kendini ifade etmesine izin verin.

 

Onun hayatındaki zorlukları sık sık hatırlayın. Ona iltifat etmeyi unutmayın. Hata yaptığınızda, ondan gecikmeden özür dileyin. İyiliği karşısında teşekkür etmeyi unutmayın. Hatalarını büyütmeyin ve ona karşı hata yapmamaya çalışın.


Onun hakkında iyimser olun ve iyi düşüncelerinizi pekiştirin. Çocuğunuz hakkındaki iyi düşüncelerinizi diğer insanlara söyleyin. Gücendiğinizde ondan kaçmaya çalışmayın. Bazen kendinizi onun yerine koyun. Endişelerinizi rahatça söyleyin. Ona biraz daha zaman tanıyın.

 

Onun için yaptıklarınıza bir yenisini ekleyin.
Her şey bittiğinde, ona bir imkân daha tanıyın. Hayatınızın her aşamasını çocuğunuzu ihmal etmeden tasarlayın. Onların kişiliğine önem verin ve duygularını anlamaya çalışın. Başarılarını takdir edin ve yanında olduğunuzu hissettirin.

 

Duygularına öncelik tanıyın. Onu olduğu gibi kabul etmeye çalışın. Eleştirmeyin ve ona kötü bir şey söylemeyin.

Onun için özel olan nedir? Onu bulun. Onun sevdiği ezgileri, şiirleri öğrenin ve birlikte dinleyin.
Bir kitap alın ve onun için imzalayın.

 

 

 

Sayın Veliler!

Gençlerinizden yakınmadan önce biraz düşünün! Gençlerinizin sevinçlerini, üzüntülerini, başarılarını, başarısızlık nedenlerini, kaygılarını, ümitlerini ve hayallerini vs. hiç paylaştınız mı? Eğer paylaşırsanız, bakın o zaman nelerin değişebileceğine siz de inanamayacaksınız.

 

Gençler, aşırı serbest ve aşırı baskılı ortamlardan olumsuz yönde etkilenirler. Gençlere karşı hitap şeklinizin çok önemli olduğunu unutmayınız. Gençlerde gördüğünüz en küçük gelişmeleri bile kendilerine vurgulayıp, davranışlarını beğendiğinizi belirten sözcüklerle yeterince övünüz. Gençlere “Başarının asla son olmadığını, başarısızlığın ise asla ölüm olmayacağını” inançla söyleyiniz ve bu inancınızı yeri geldikçe sık sık vurgulayınız. Onlara, başarısızlıklar yaşanmadan başarılı olunamayacağını hatırlatınız. Gençlere karşı “Hayır yapma! ” , ”Yapamazsın!”gibi uyarılar yerine; daha çok ”Tebrik ederim, başarıyorsun, yapabiliyorsun …” gibi olumlu ifadeleri tercih ediniz.

 

Gençler, sadece hedefe ulaşması durumunda değil, hedefe ulaşmak için çabalayıp gelişme sağlaması durumunda da ödüllendirilmelidir. Gençlerin çabası ödüllendirildiğinde daha çok gayret gösterecektirler. Gençlerin sadece başarılarını değil, başarısızlıklarını da paylaşmayı biliniz.

Kendilerini başarısız dahi olsa, yalnız bırakmayacak bir velisinin olduğunu bilmesi, gençler açısından önemlidir. Gençlerle konuşurken, gözlerine bakıp sözünü kesmezseniz ve onlara “Senin konuşman, benim için gerçekten önemli...”mesajını vermiş olursunuz. Onları, kulaklarınızla olduğu kadar gözlerinizle de dinlemelisiniz.

 

Gençlerden aşırı mükemmel olmalarını beklemezseniz, sizi hiçbir zaman hayal kırıklığına uğratmazlar. Birden fazla çocuğunuz varsa, onları başarıları bakımından birbirleriyle asla kıyaslamayınız. Unutmayınız ki onlar,  birer kardeş olmalarına rağmen, birbirlerinden farklı bireylerdir. Aynı şekilde, arkadaşlarıyla, akraba ve komşu çocuklarıyla da kıyaslamayınız.

 

Gençlerin hayallerini asla küçümsemeyiniz veya engellemeyiniz. Onların hayal ettiği konularda düşünmesine yardımcı olunuz. Çünkü hayal etmezse, başaramazlar.

Huzurla kalın.

Hüseyin Kazan

 

 

 

Nis

Hedef  LGS  2023 projesi kapsamında nisan ara tatili için kamp programı hazırlandı.

Mrt

Okulumuz 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılında Mart-Nisan-Mayıs-Haziran aylarında her ay farklı bir kitap okumak üzere 4 takım 4 farklı kitap ile projeye başlamıştır.

Ock

Bağcılar Kaymakamımız Sayın Abdullah UÇGUN tarafından hayata geçirilen "Yaşın Kadar Oku"  Projesi okulumuzda uygulanmaya başlamıştır. Bu anlamlı projeye destek veren değerli öğrencilerimize, velilerimize ve öğretmenlerimize teşekkür eder herkesi her gün yaşı kadar okumaya davet edriz.

Şbt

4 aylık bir çalışmanın ürünü olan e-twinning projemiz Ulusal Kalite Etiketi ile ödüllendirilmiştir. 'Milli Kültür Öğelerimizi Tanıyoruz' e- Twinning projemizde görev alan öğrencilerimiz Ömer Sefa BAL, Hüseyin Kerem ÖZTÜRE, Mikail Emre ÇELİK ve İbrahim Etem KILIÇ adlı öğrencilerimize proje koordinatörü müdür yardımcımız Ebru BATTAL teşekkür sertifikalarını takdim etti.   Öğrencilerimizi ve hocamızı tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz

Mrt

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından öğrencilerimizin; okuyan, düşünen, yorumlayan, eleştiren, medeniyetimizin kültürel mirasını değerlendiren, kültürümüzün söz ve yazı varlığını geliştiren, zenginleştiren ve yaygınlaştıran; geleceğin kültür elçileri olmak için çabalayan, okumayı bir yaşam biçimi haline getiren, arkadaşlarıyla kültürel zeminde yeni bağlar kuran bireyler olarak yetişmelerini sağlamak ve onların bilimsel, sosyal, kültürel sanatsal, edebi ve mesleki gelişmelerşine çok yönlü katkıda bulunmak amacıyla okulumuzda "OKU-YORUM" Projesine katılım sağlamıştır.